lördag, april 04, 2009

Tre långa veckor.

Det är endast tre veckor sedan jag skrev mitt inlägg om pensionsuppgörelsen. Herre jess det känns som flera månader skulle ha gått sedan dess. Aldrig tidigare har jag varit med om en intensivare period. Platserna i Landskapsförbunden är nu utdelade och jag har personligen varit involverad på ett eller annat sätt i mandatfördelningen i fem olika förbund. Den lokala politiken i min egen kommun är också intensiv med viktiga ärenden och val av inriktningar på agendan. Vårmöten inom centern skall hållas både lokalt och inom svenska distriktet. Växthus säsongen har inletts. Sedan är väl allt plötsligt över och en längre lugnare period startar. Tror man. Så här är livet idag. Synd bara att man inte längre är trettio och full med rå styrka och testosteron. Det börjar kännas i kroppen att man överskridit femtio. Inget varar för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar