lördag, juli 25, 2009

Lördagen den 25.07. Vart i alla värden gick sommaren. Det var nästan som igår då vårstormen rev sönder min växthus anläggning och nu är det höst. Förvisso har det varit en givande sommar med fina upplevelser med min familj, långa ljusa nätter som har möjliggjort långa och effektiva arbetsdagar. Tyvärr så märker man att man har för många järn i elden och saker och ting som borde åtgärdas måste lämnas åt sidan. Detta är en situation som jag hatar. Det är bara att konstatera att detta är ett faktum idag som jag nu måste acceptera. Politiken har fått stå åt sidan och har inte idag högsta prioritet. I höst ändras denna situation. Inom rikspolitiken kommer många viktiga beslut att både planeras och tas för de kommande åren. Beslut som vi inom centern i allra högsta grad kan påverka genom en aktiv bevakning. Jag har inofficiellt lovat en hel del personer att åtminstone två år till som jag sitter i partistyrelsen ge järnet. Sedan får vi se hur det blir i framtiden. En del goda saker har kommit fram denna sommar. I Bloggen.fi har det sk. sopranosgänget äntligen avslöjat sig själva för läsarna vad det var som en av mina fiktiva bloggar lyckades visa redan för ett år sedan. Det finns en specifik grupp och personer som har haft som sin enda uppgift att sabotera min blogg som stängdes på order av höga parti pamppar i ett visst parti som jag av förekommen anledning är kritisk till. Det klaraste beviset hittar den som läser Kväämbackas blogg där sabotörerna förtsätter med sina arbetsmetoder för att tysta det fria ordet och den demokratiska rätten att ha en egen åsikt. Arbetsmetoderna känner vi till som har lämnat detta parti så därvidlag är inget nytt. Det nya är att alltflera personer får upp ögonen och inser detta mycket väl dolda faktum. I panik har också detta parti gjort en ödesdiger felbedömning och försöker nu med alla medel tysta den opposition som har uppstått i deras parti. Att partiledaren Wallin börjar sitta löst är heller ingen hemlighet. Det finns tillräckligt med intelligent folk i partiet som vet att Wallin sålde bort Karlebysvenskarna som jag framförde den 19.05 2009. En månad senare gick det precis som jag hade fått veta från partiledningen i Centern. Att Henrik Othman ÖT vägrade att införa en insändare av mig där jag angav bevis för att det hade gjorts en politisk kohandel på högsta nivå med en enda och krystad motivering att insändaren var för negativ kan ju också vara en berättigad orsak till att man nu på allvar undersöker möjligheten till att äntligen få en TVÅSPRÅKIG dagstidning i Finland som inte styrs av SFP. Jag kommer att göra mitt yttersta för att denna tidning skall se dagens ljus. Min far var inte förgäves fyra år i kriget för att personer som Henrik Othman skulle få styra den "fria" pressen i finland. Ett parti bör inte och får inte styra den svenskspråkiga pressen och svenskspråkiga radio och Tv kanaler. Då kunde vi ju lika gärna ha låtit kommunisterna i Ryssland ta över. Resultatet skulle ju ha varit det samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar