onsdag, februari 11, 2009

Efter att Hss medias Lars Rosenblad valde att stänga min förra blogg 17.11.2008 med suspekta motiveringar så har jag blivit kontaktad av massor av personer som har representerat även andra politiska partier än från Centern i Finland. De har alla så nära som på två uppmanat mig att starta upp en ny Blogg. Jag är inte bitter på Rosenblad för jag vet idag att han hade inget alternativ, han stödde min blogg till det sista. Men för tunga krafter uppifrån HSS media krävde att Hss medias mest lästa blogg skulle stängas. Under 1,5 år hade över 750 000 läsare varit inne och läst eller kommenterat på pete's blogg. Det som chockade mina politiska motståndare var att detta var inte fabricerade besök som vissa andra Bloggare gör sig skyldiga till utan detta var äkta besökarsiffror.
Då börjar jag då på nytt med en blogg, beslutet är fattat. Jag kommer inte att ge mig innan det blir möjligt att ha en politisk Blogg i vår lilla ankdamm som inte kan saboteras eller tystas av sjuka bloggmarodörer och politiskt fanatiska sabotörer.
Under 1.5 år prövade jag på att ha en ocensurerad hård blogg. Hård blev den sannerligen. Fastän det många gånger var frustrerande att få en massa dynga i nacken då man öppnade sin blogg på kvällarna så anser jag att pete's bloggHss media bloggen.fi gav ovärderliga bevis på hur otrolit hård, rå och smutsig den politiska verkligheten är i svensk Finland. Här tolererades inga nya politiska åsikter och den fanatiska terrorn var styrd och listigt planerad, obarmhärtigt hård nästan på gransen till fascistisk.
Det som storligen förvånat mig och många andra är att den svenskspråkiga tidningspressen och några av deras redaktörer och administrativa ledning , radio och Tv enheter så klart avslöjat sig som arbetsredskap för det dominerande partiet i våra svenskspråkiga regioner. Stadie ett är nu övervunnet, nu är det att gå över till stadie två och träget införa ett demokratiskt, rent och ärligt debattklimat i den svenskspråkiga debattarenan som finns i internetvärlden. Jag vet att detta kommer att ta tid, men stadie två kommer nog också att övervinnas.

2 kommentarer:

  1. Välkommen. Vi hoppas att alla, både författare och kommenterare ska föröka vara sakliga och inte komma med personlga påhopp. Det man påstår ska man också kunna bevisa.
    Lycka till!
    Mvh ZackB

    SvaraRadera
  2. Det som behövs i österbotten är liberala antinationalistiska vindar. Hur ställer du dig till Achrens utlägg om anonymitet på internet?

    Om vi förutsätter att det överhuvudtaget vore möjligt.

    SvaraRadera